Allah Rahmet Eylesin Diyen Çaydanlık

Ölüm, var olumunu noktalamaktır!

Telefonun çaldığında "Nasılsın? Uzun zamandır görüşmüyorduk" desinler istersin; "Ben öldüm. Uzun zaman görüşemeyeceğiz!" asla değil!

Sema Ablanın annesi öldü. Birden bire oldu, hayatına nokta kondu. Alıştıra alıştıra değil. Beyin kanamasıymış: hayatı kafada bitirmek!

Taziye evlerinin ziyareti Diyanet İşleri Başkanlığının çıkardığı genelgeye göre yapılır. Evin büyükanne kokusuna bulanması, ikramlarda pide ve lahmacun dışına çıkılmaması, Yasin-Tebareke-Amme üçlüsünün ardından okunan duayı ilk bitirenin "Alluuaaeehö" diye hırlaması hayati önem arz eder.

Elbette Sema Ablanın annesi melek gibi bir kadındı! Kaç yetim doyurduğunun kısaca hesabı, evin en büyük çocuğu tarafından dua sonrasında ifade edilir. Hep böyle olur!

Hep böyle ölür insan! Dünya ve ahiret arasında oynanan "El Fatiha"nın ardından tribünlerden "Alluaaehö" yükselir diye bekliyordum. Boşuna! İçeriden başka bir ses duyuldu: "Çayınız oldu!"

Konuşan çaydanlık... Sema Ablanın gelini almış. Duaların kabul olduğuna yoruyorum. Cennette çay servisi çoktan başlamış.



Share: