Kapağından Kitap Tanıtımı


Bob Dylan'ın Nobel edebiyat ödülü almasına benim kadar sevineni tanımadım. Koca koca, tuğla gibi kitapları kim okuyacak abi? CD'si, Youtube'u var; açar dinleriz. Oldu bitti.

Hukuk Felsefesi ve Sosyolojisi alanında bu aralar şahane kitaplar çıktı. Hiçbirini okumadım. Ama tanıtımını yapmakta beis görmüyorum. Çoğu yayınevi editörünün bile arka kapak yazılarını, kitabı okumadan yazdığını düşünürsek, aman canım, ne uğraşacağım.

1- HUKUK METODOLOJİSİNİN SORUNLARI - Ertuğrul Uzun


Yeşil yeşil, kıpır kıpır. Dağıtımını pek beceremese de Nora Kitap bu işi biliyor. "Hukuk kitabı çıkartıyoruz, gömelim Themis'i" şiarı sıkıntılı biraz. Olsun, kadı kızı metaforu gözünüzde canlansın.

Kitabın yazarı Ertuğrul Uzun'a gelirsek; ülkemin başı yenen akademisyenlerinden, çalışkanlıkta bayrak taşıyanı. Son kale, yıkılmayan adam.

Eserin içeriğini pek bilmiyorum. Sanırım bir Orta Doğulu olarak, Batı'da bu alanda yaşanan sorunları "bak ileride bizim de bir hukuk sistemimiz olursa, böyle böyle dertlerimiz olacak" diye anlatıyor, olabilir.

Okumak lazım tabii.
Yayınevinin dağıtım sıkıntısına değinmiştim. Kalkıp kitapçınızda aramayın, üzülürsünüz. Babil.com'dan alalım, başımız ağrımaz.



2- HUKUK KURAMINI ANLAMAK - Raymond Wacks
Hukuk Felsefesi ve Hukuk Kuramına Giriş, Çeviren: Fatma Süzgün Şahin-Serdar Ünver



Bir çoğumuz Raymond Wacks'ı Hukuk Felsefesine Kısa Bir Giriş kitabından tanıdı. Ben beğenmiştim. Kısaydı bir kere. Fakat geçen zaman içerisinde büyü bozuldu. Bu kitap 586 sayfa falan. Uf!

Bir inşaat malzemesi olarak Raymand Wacks'ın söze konu, kitabı, yine de, insanda güzel hisler uyandırmıyor değil. Lütfen şu kapağa bir bakar mısınız? Sizce de Ahmet Necdet Sezer'i andırmıyor mu? Ben eski güzel seküler Türkiye'ye çok benzettim.

Kitabın yayınevi Astana. Bir yerden tanıdık geliyor, değil mi? Son yıllarda UEFA Avrupa liginde sıklıkla boy gösteren Kazak futbolunun temsilcisi, yakın geçmişte Galatasaray'la karşılaşmıştı. Yırtıcı forvetleri Tanat Nusserbayev'e dikkat etmek lazım. Yakında Fransa ve Portekiz gibi kalburüstü liglerde izleme şansı bulabiliriz.


3- SOLİDARİST KORPORATİZM VE STEPTİKLİK BAĞLAMINDA TAHAKKÜMÜ TAHAYYÜL ETMEK - Abdurrahman Saygılı


Abdurrahman Saygılı'nın temcit pilavı gibi önce "Kutsal Canavar Devlet", ardından "Kutsallık ve Rasyonellik Sarkacında Devlet" adıyla yayımlanan eseri bu sefer üçüncü yeni ismiyle raflarda. 
İlk kitaba sınırlı sayıda çıkmasından sebeple ulaşamamıştım. İkinci kitap şahaneydi, çok ekmeğini yedim. İsmi afili, ama içeriği boğmuyor, iki üç günde devirirsin yani, muazzam. Senin benim anlayacağım gibi. Seviyorum.

4- Yeni Microsoft Word Belgesi - Hamdi Gökçe Zabunoğlu
Yıllardır beklediğimiz kitap. Devletin kolluk faaliyetini işleyen, yani polisiye motifli bir eser. Sürpriz sonlu. 

Keyifli okumalar sevgili okur.
Share: